Jolien Grandia wint literaire prijs voor haar boek over publiek inkopen

Jolien Grandia literaire prijs

Bestuurskundige Jolien Grandia, Erasmus Universiteit Rotterdam, is samen met mede-auteur Leentje Volker, Universiteit Twente, de winnaar van de Franse prijs ‘Les Plumes des Achats’ in de categorie publiek. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt door de ‘Club des acheteurs’, een vereniging van inkopers in Frankrijk voor het beste nieuwe boek over publiek inkopen van het afgelopen jaar.

Het boek Public Procurement: Theory, Practices and Tools - geschreven door onder andere Jolien Grandia - geeft een multidisciplinair overzicht van theorieën, praktijken en instrumenten in de publieke inkoop ten tijde van grote maatschappelijke veranderingen. Centraal staat hoe publieke organisaties via de inkoop van werken, leveringen of diensten op een verantwoorde manier publieke waarde kunnen creëren en behouden. Ook wordt dieper ingegaan op o.a. het organiseren van aanbestedingen, alsook het ontwerp, het beheer en de evaluatie van contracten.

Aanbeveling over het boek: "De lezers van dit Open Access boek leren dan ook niet alleen wat publieke inkoop inhoudt, maar ook hoe zij een professionele change agent kunnen worden om het vakgebied verder te helpen ontwikkelen. Dit maakt het boek essentiële leesstof voor iedereen die geïnteresseerd is in inkoop in de publieke sector."

Het Open Acces boek is gratis te lezen en hier te downloaden.

Universitair Hoofddocent

Marjolein Kooistra, communicatie ESSB, 0683676038, kooistra@essb.eur.nl