Keti Koti Dialoogtafel

A picture of four singers of the Fri Yeye Choir

We organiseerden een Keti Koti Dialoogtafel om te praten over ons gedeelde koloniale verleden en de gevolgen daarvan. Het evenement bestond uit een gezamenlijk diner met verschillende gerechten geïnspireerd op de Surinaamse keuken en inspirerende toespraken over Civil Courage vs. Silence.

Tussen de gesprekken door zong het Fri Yeye Choir rouw- en bevrijdingsliederen die gezongen werden op de plantages in de voormalige Nederlandse koloniën. Het was een bijzondere en ontroerende avond, met studenten en medewerkers van verschillende achtergronden die samenkwamen. De dialogen stellen onze Erasmiaanse gemeenschap in staat vooroordelen en discriminatie te minimaliseren en wederzijds inlevingsvermogen en medeleven te versterken. Samen kunnen we streven naar een meer inclusieve en rechtvaardige toekomst.