Pilar Garcia-Gomez nieuwe directeur capaciteitsgroep Toegepaste Economie

Pilar Garcia Gomez smiling at the camera
Erasmus School of Economics

Met ingang van 1 maart 2023 is prof. dr. Pilar Garcia-Gomez benoemd tot directeur van de capaciteitsgroep Toegepaste Economie van Erasmus School of Economics voor een periode van twee jaar.

Zij volgt hiermee prof. dr. ir. Jan van Ours op, die de positie vier jaar bekleedde. Vanwege eerder aangegane verplichtingen zal Pilar in de periode half maart tot begin juli tijdelijk en deels worden waargenomen door haar collega, adjunct-directeur dr. Thomas Peeters.

Pilar Garcia-Gomez is sinds 2008 werkzaam bij de sectie Gezondheidseconomie van capaciteitsgroep Toegepaste Economie van Erasmus School of Economics. In haar functie als adjunct-directeur van de capaciteitsgroep heeft Pilar onder meer bijgedragen aan de voortgang van het beleid gericht op het welzijn van beginnende onderzoekers en ook de transparantie en communicatie van de faculteit, om een omgeving te creëren die gelijke kansen voor alle personeelsleden garandeert.

Patrick Groenen, decaan van Erasmus School of Economics, is blij dat de faculteit Pilar bereid heeft gevonden om Jan van Ours op te volgen als directeur:

Patrick Groenen smiling at the camera with a closed smile

'Pilar is een zeer betrokken persoon voor haar collega’s, haar afdeling en de faculteit. Namens het Managementteam kan ik zeggen dat we ernaar uitkijken om met haar samen te werken.'

Patrick Groenen

Decaan van Erasmus School of Economics

Over de capaciteitsgroep Toegepaste Economie

De capaciteitsgroep Toegepaste Economie is een van de vier departementen van Erasmus School of Economics. De onderzoekers binnen Toegepaste Economie zijn georganiseerd in drie secties, te weten Gedragseconomie, Gezondheidseconomie en Strategie-economie. De onderzoeksgroepen werken nauw samen met de het Tinbergen instituut en ERIM, de twee toonaangevende centra voor economisch en managementonderzoek in Europa.

Additionele informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, Media en Public Relations Officer van Erasmus School of Economics: +31 6 53 641 846, rdegroot@ese.eur.nl.