Promovendi Daan Opschoor en Terri van der Zwan winnaars ECB PhD Paper competition

Erasmus School of Economics

Daan Opschoor en Terri van der Zwan, beiden promovendi aan Erasmus School of Economics en verbonden aan het Tinbergen Instituut, zijn winnaars van de ECB paper competition voor promovendi, die door de Europese Centrale Bank werd georganiseerd in het kader van de 2023 ECB Conference on Forecasting Techniques.

Het winnende wetenschappelijke artikel van Daan Opschoor (samen met hoogleraar Dick van Dijk) is getiteld “Slow expectation-maximization convergence in low-noise dynamic factor models” (link). Terri van der Zwan wint de ECB PhD Paper competition met haar artikel getiteld “Multiple shock impulse response functions”.

De ECB organiseert deze wedstrijd voor promovendi om onderzoek op het gebied van macro-economische prognoses aan te moedigen en studenten die op dit gebied werken te ondersteunen.

Daan en Terri zullen hun papers presenteren tijdens de ‘postersessie’ van de 12e ECB Conference on Forecasting Techniques, die zal plaatsvinden bij de ECB in Frankfurt op 12-13 juni 2023.

Over Daan Opschoor en Terri van der Zwan

De onderzoeksinteresses van promovendus Daan Opschoor omvatten tijdreekseconometrie, empirische macro-economie en empirische financiën, met speciale aandacht voor factormodellen, risicogroei en de termijnstructuur van rentetarieven. In zijn promotieonderzoek wordt hij begeleid door hoogleraren Dick van Dijk en Philip Hans Franses.

Het onderzoek van promovenda Terri van der Zwan richt zich op het snijvlak van macro-economie en financiën. Interesses zijn onder meer financiële econometrie, asset pricing, prognoses, tijdreeksanalyse en machine learning-methoden. Zij wordt begeleid door hoogleraar Michel van der Wel en universitair docent Erik Kole.

Promovendus

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, Media & Public Relations Officer bij Erasmus School of Economics, rdegroot@ese.eur.nl, +31 6 53 641 846.

Voor de persoonlijke website van van der Zwan, klik hier.

Voor de persoonlijke website van Opschoor, klik hier..