Samenwerking SmartPort verlengd tot 2023

Ondertekening van nieuwe SmartPort-overeenkomst

De partners in SmartPort, het kennisinstituut van de haven van Rotterdam, hebben de samenwerking met drie jaar verlengd, tot 2023. De nieuwe samenwerkingsovereenkomst werd mede-ondertekend door de nationale toegepaste onderzoeksorganisaties TNO/ECN en Deltares.

SmartPort vierde onlangs het driejarig bestaan in Lantaren Venster in Rotterdam met genodigden uit het Rotterdamse havenbedrijfsleven, wetenschap, lokale en nationale overheid. SmartPort ontwikkelt kennis die nodig is voor de complexe transities in energie en digitalisering in het Rotterdams havengebied. SmartPort heeft in de afgelopen drie jaar 70 projecten ontwikkeld, met een omvang van 35 miljoen euro, in samenwerking met meer dan 100 bedrijven in en om de Rotterdamse haven.

Innovatief samenwerken

De bijeenkomst in Lantaren Venster stond in het teken van Innovatief Samenwerken in Transities en met name het belang van sociale en juridische innovaties in combinatie met business model innovation.

De nieuwe samenwerkingsovereenkomst, nu verlengd met 3 jaar tot 2023, werd mede-ondertekend door de nationale toegepaste onderzoeksorganisaties TNO/ECN en Deltares. De toevoeging van de nieuwe partners TNO & Deltares leidt tot een verdere versterking en vergroting van de noodzakelijke innovatiekennis die van de Rotterdamse haven de Smartest Port moet maken.

Tenslotte werd de nieuwe directeur van SmartPort, Elisabeth van Opstall aan de community voorgesteld. Meer informatie bij SmartPort.

Over SmartPort

SmartPort is een samenwerkingsverband van het Havenbedrijf Rotterdam, Deltalinqs, Gemeente Rotterdam, TNO, Deltares, Erasmus Universiteit en Technische Universiteit Delft. Middels het inspireren, initiëren en het vormen van allianties stimuleert en financiert SmartPort wetenschappelijk onderzoek voor en door de bedrijven in de Rotterdamse haven in samenwerking met kennisinstituten.

Joan van Winsen, SmartPort: T (010) 402 0338, E joan.van.winsen@smart-port.nl