Topwetenschapper Michel Wedel versterkt Econometrisch Instituut

Erasmus School of Economics

Het Econometrisch Instituut van Erasmus School of Economics verwelkomt topwetenschapper Michel Wedel opnieuw als gasthoogleraar op de Henri Theil wisselleerstoel.

Michel Wedel, hoogleraar op de Pepsico-leerstoel Consumer Science aan de Robert H. Smith School of Business van de University of Maryland, onderhoudt een warme relatie met het Econometrisch Instituut. Wedel beschouwt het als een grote eer om onderdeel uit te maken vaneen van 's werelds meest gerenommeerde instituten voor het ontwikkelen en doceren van econometrische methoden en het toepassen ervan in de vakgebieden Economie en Bedrijfskunde.

Wedel is een van de toonaangevende onderzoekers op het gebied van Consumer Science, de toepassing van statistische en econometrische methoden om meer inzicht te krijgen in consumentengedrag en om de marketingbeslissingen te verbeteren. Hij staat bekend om zijn werk op het gebied van marktsegmentatie, reclame en promoties, visuele marketing, multidimensionale schaling, conjoint-analyis en big data-analyse.

Aan de in Nederland geboren marketinghoogleraar en eye-tracking-expert zijn al verschillende oeuvreprijzen toegekend. Zo is hij onder meer onderscheiden met de Don Lehmann Award, de Converse Award, de Robert J. Lavidge Global Marketing Research Award, de Irwin-McGraw-Hill Distinguished Marketing Educator Award en de Buck Weaver Award. In Nederland werd hij door de KNAW onderscheiden met de prestigieuze Dr. Hendrik Muller Prijs.

Wedel heeft meer dan 200 publicaties op zijn naam staan, zowel in vooraanstaande tijdschriften op het gebied van marketing, econometrie en psychometrie, en als boekhoofdstukken Ook heeft hij zeven softwarepakketten ontwikkeld waarmee promovendi en marketingprofessionals de door hem ontwikkelde methoden kunnen implementeren. Hij heeft zitting (gehad) in de redacties van alle topmarketingtijdschriften en heeft een belangrijke bijdrage geleverd, zowel in het veld als aan PhD-opleidingen in de VS en Europa.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, Media & Public Relations Officer bij Erasmus School of Economics: rdegroot@ese.eur.nl, +31 6 53 641 846.