Marjolijn Winten

Ik vind de commerciële kant van communicatie echt heel leuk

Marjolijn Winten

Alumna Master Media & Creative Industries

‘Toen ik een half jaar moest overbruggen tussen mijn Bachelor Communicatie- en Informatiewetenschappen en de Master Media & Cultuur kwam ik via- via bij Universal Music terecht. Er ging een wereld voor me open en ik ontdekte daar dat ik communicatie, en juist ook de commerciële kant hiervan, echt heel leuk vind.

Ik heb mijn afstudeeronderzoek in Argentinië gedaan en vanuit daar gesolliciteerd. Bij terugkomst deed Warner Music mij een aanbod. Op de avond voor mijn eerste werkdag leverde ik mijn scriptie in, dat sloot naadloos aan. Daarna kwam ik bij Viacom International Media Networks terecht, waar ik nu verantwoordelijk ben voor de marketing van Comedy Central Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk. Ik bekijk de programmering en bepaal hoe we bepaalde programma’s gaan promoten. Het is echt marketing in de breedste zin van het woord, heel uitdagend en veelzijdig.

Huidige studenten zou ik aan willen raden om te proberen erachter te komen waar je hart ligt. Ikzelf heb er tijdens mijn studie altijd veel dingen naast gedaan, al realiseer ik me dat dit tijdens de Master best lastig is omdat die pittig is. Maar juist aan die nevenactiviteiten heb ik veel gehad. Probeer je echt zoveel mogelijk naast je studie te ontwikkelen. Zo kom je er ook achter wat je leuk vindt en dan kun je komen waar je wilt komen. Daardoor ga ik elke dag met heel veel plezier naar mijn werk.'