Floris de Haan bij BNR Big Five

BNR Big Five over luchtvaart

Floris de Haan MSc is senior onderzoeker luchtvaarteconomie bij Erasmus Centre for Urban, Port and Transport Economics. Dinsdag 10 september is De Haan van 10 tot 11 uur te gast bij BNR Big Five. Onderwerp: 100 jaar luchtvaart in Nederland.

KLM, Fokker en NLR bestaan 100 jaar. Aanleiding voor BNR om een week lang aandacht te besteden aan de stand van luchtvaart in Nederland. Presentator Roelof Hemmen gaat in gesprek met Erasmus UPT expert Floris de Haan over: Schiphol, vliegveld Lelystad, KLM, KLM en de relatie met Air France en natuurlijk ook de relatie KLM en Schiphol.

De uitdagingen van toekomst

Schiphol en KLM staan voor uitdagingen als klimaatdoelen, geluidsnormen, uitbreiding en groeiende aantallen reizigers. De luchtvaartexpert van Erasmus UPT ligt een tipje van de sluier op. De Haan: “KLM heeft zijn huidige omvang bereikt dankzij Schiphol. En datzelfde geldt voor Schiphol. De huidige klimaatafspraken stellen KLM en Schiphol voor bijna onmogelijke opgaven. Dat komt zeker aan bod bij BNR.”

Luchtvaart bij BNR Big Five

Roelof Hemmen gaat in gesprek met de hoofdrolspelers van de belangrijkste dossiers in Nederland. Deze week zijn de volgende gasten in de Big Five van de Luchtvaart.

• 9 september: Dick Benschop, CEO Schiphol
  • 10 september: Floris de Haan, senior onderzoeker luchtvaarteconomie
  • 11 september: Henk-Jan van Keulen, country manager van AirBridgeCargo
  • 12 september: René de Groot, COO KLM
  • 13 september: Leo Veldhuis, hoogleraar Flight Performance & Propulsion TU Delft

Erasmus UPT expert

Floris de Haan is onder andere verantwoordelijk voor de luchtvrachtmonitor. Als senior onderzoeker luchtvaart richt hij zich op complexe vraagstukken in beleid, netwerkontwikkeling en proces optimalisatie waar de luchtvaartindustrie voor staat. Hij adviseert overheden, luchtvaartmaatschappijen, luchthavens en andere partijen actief in luchtvaart. Daarnaast doceert Floris aan Erasmus School of Economics (ESE). Verder is Floris verbonden aan IATA en geeft hij gastcolleges aan de universiteit van Cranfield.

Wilt u meer informatie of weten wat Floris de Haan en Erasmus UPT voor u kan betekenen?

Bel nu en plan uw afspraak in.

Meer informatie over BNR Big Five vindt u op BNR Big Five.