Naar het Erasmus MC? Masker op!

Door de overheid wordt het gebruik van mondneusmaskers in publieke ruimtes sterk aangeraden. De Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) heeft in overleg met de burgemeester besloten dat dit ook geldt voor de binnenruimtes en gangen op campus Woudestein. Inmiddels is in het Erasmus MC eveneens besloten tot een dringend advies aan bezoekers, patiënten en studenten tot het dragen van mondneusmaskers.

Wat betekent dit in de praktijk?
Aan alle studenten van het Erasmus MC wordt dringend geadviseerd een eigen mondneusmasker te dragen in de (openbare) ruimtes zoals de Passage, het Onderwijscentrum (OWC) en het Gk-gebouw. Dit advies betreft óók zelfstudie binnen het OWC. Het advies geldt niet tijdens het volgen van onderwijs zelf in een onderwijsruimte, practicumlokaal of collegezaal, tenzij het onderwijs dat vereist. Dit zal dan expliciet door de docent worden aangegeven en mondneusmaskers worden tijdens de les verstrekt. Studenten met COVID 19-klachten zijn daarnaast niet welkom op de faculteit of elders in het Erasmus MC.