Jonge Meesters presenteren afstudeeronderzoek voor boek ‘Toekomstig privaatrecht’

elf studenten van de master Privaatrecht

Op Woensdag 15 juni 2022 presenteerden elf studenten van de master Privaatrecht | Commercieel Vermogensrecht en de master Aansprakelijkheid & Verzekering aan Erasmus School of Law de belangrijkste conclusies van hun scriptieonderzoek aan familie, vrienden en medewerkers van Erasmus School of Law. Deze studenten schrijven geen reguliere scriptie, maar nemen deel aan het jaarlijkse scriptieboekproject ‘Jonge Meesters’, waarbij iedere student een hoofdstuk verzorgt voor een boek dat later dit jaar verschijnt bij uitgeverij Boom Juridisch.

De afgelopen jaren zijn in de Jonge Meesters-reeks reeds meerdere fraaie privaatrechtelijke scriptieboeken verschenen, over prikkelende en actuele thema's zoals ‘Publiek Privaatrecht’, ‘Belangenrijk burgerlijk recht’, en ‘Schaalvergroting in het privaatrecht’. Dit jaar is het thema ‘Toekomstig privaatrecht’.

De feestelijke middag vond plaats in een hybride vorm: de studenten, de begeleiders en een groot deel van de genodigden, waaronder hoogleraren en docenten van Erasmus School of Law, namen plaats op de campus, terwijl verschillende geïnteresseerden op afstand aan de bijeenkomst deelnamen. De studenten gaven ieder een minipresentatie over hun onderwerp, waarna ze vragen uit de zaal en van het digitale publiek kregen voorgeschoteld.

Het scriptieboek staat dit jaar onder begeleiding van Martijn Scheltema, Ilona van der Zalm en Melissa de Groot, allen verbonden aan het departement Law & Business van Erasmus School of Law. De auteurs van dit jaar zijn Rebecca Bosch, Amber Lombardo, Willemijn Smit, Rogier Beets, Julia Schreuder, Sophie in ’t Veld, Joost van Beek, Tessa Verloop, Yvette Rijswijk, Rick Lichtenberg en Daan van Broeckhuijsen.

Promovendus