Rondleiding Nederlands Fotomuseum

donderdag 4 nov 2021, 15:00 - 17:00
Gesproken taal

Nederlands Fotomuseum, Statendam 1 (Wilhelminapier)

Meld je aan! Voeg toe aan agenda

Op de Kop van Zuid vind je het Nederlands Fotomuseum. We nemen je mee langs de 99 foto’s die onderdeel zijn van de eregalerij van de Nederlandse fotografie.

In de Eregalerij vertellen 99 foto's samen het verhaal van de ontwikkeling van de fotografie in Nederland vanaf 1842. Het toont de hoogtepunten, de vernieuwingen en de enorme stappen die fotografen maakten. Iedere foto die onderdeel uitmaakt van de Eregalerij is van iconische waarde door hun maatschappelijke en artistieke betekenis.

Tijdens de rondleiding worden er een aantal foto’s uitgelicht, waarna er nog genoeg tijd is om de rest van de tentoonstellingen te bekijken.

De rondleiding zal in het Engels worden gegeven en is alleen toegankelijk voor studenten van de Erasmus Universiteit. Let op: de ticketsale eindigt op 4 november, om 12:00. Hierna is het niet meer mogelijk om je aan te melden.

Datum: donderdag 4 november 2021
Tijd: 15.00-17.00 (verzamelen 14.45u.). Je kunt tot 4 november, 12:00 je tickets kopen!
Locatie: Nederlands Fotomuseum, Statendam 1 (Wilhelminapier)
Toegang: alleen EUR-studenten € 5,-
Voertaal: Engels

Voor het bezoeken van het museum is de CoronaCheck App niet nodig.