2 masters ontvangen predicaat ‘Topopleiding 2019’

Logo van topopleiding masters
Choi Keuzegids

De master Philosophy en de research master in Philosophy and Economics van Erasmus School of Philosophy krijgen opnieuw een goede beoordeling in de Keuzegids Masters. De scores van deze masters zijn dusdanig hoog dat de Keuzegids Masters 2019 heeft besloten het predicaat ‘Topopleiding’ toe te kennen.

Master Philosophy

De deskundigheid van docenten en hun kwaliteit in het begeleiden en geven van feedback worden in het bijzonder goed beoordeeld. Daarnaast scoort de Master Filosofie goed op het aspect programma. Hieronder vallen het niveau van de lesstof, de samenhang, de kwaliteit en de werkvormen. Ook wordt de studeerbaarheid van het programma en de toetsingsvormen goed beoordeeld.

Research master in Philosophy and Economics

Volgens de Keuzegids 2019 is de Research Master in Philosophy and Economics een echte topper. Deze research master is een echte aanrader als je geïnteresseerd bent in filosofie en economie. De opleiding wordt op bijna alle punten zeer goed beoordeeld. Zo worden de aspecten programma, toetsing, kwaliteit van docenten, studeerbaarheid van het programma en begeleiding erg positief geëvalueerd. De research master Philosophy and Economics van de Erasmus Universiteit Rotterdam is de hoogst scorende research master Filosofie in Nederland.

Topopleiding 2019

In totaal halen 131 masteropleidingen een totaalscore van 75 punten of meer op een schaal van 20 tot 100 en mogen zich hiermee een jaar lang Topopleiding noemen. Het zijn vooral kleinschalige studies die hoog scoren.

Over de Keuzegids Masters

De Keuzegids Masters biedt een overzicht van alle masters per vakgebied, inclusief kritische vergelijkingen en kwaliteitsoordelen. De kwaliteitsoordelen zijn afkomstig van studenten en van de experts van keuringsinstantie NVAO. De Keuzegids Masters wordt uitgegeven door het Centrum Hoger Onderwijs Informatie (C.H.O.I.).

Neem voor meer informatie contact op met Evaline Bender, communicatiemedewerker van Erasmus School of Philosophy, via 010 4089980 of per e-mail: bender@esphil.eur.nl.