Liesbeth Noordegraaf-Eelens krijgt Erasmusplus subsidie

Erasmusplus subsidie van ongeveer 450.000 euro voor Liesbeth Noordegraaf-Eelens, associate professor bij de Erasmus School of Philosophy en lector Transdisciplinary Éducation Innovation bij Codarts, om strategische partnerschappen met verschillende Europese kennisinstelling op te zetten.

Noordegraaf-Eelens heeft deze subsidievraag ingediend samen met collega’s uit  het Rotterdam Arts & Sciences Lab, een samenwerkingsverband tussen de EUR, Codarts University for Performing Arts en Willem de Kooning Academie HR.

Met deze subsidie willen de partners een transdisciplinaire samenwerking opzetten tussen wetenschappers, kunstenaars en maatschappelijke partners en die integreren in het onderwijs. Zij gaan verschillende programma’s ontwikkelen, zoals een studentenprogramma (minor), een docenten trainingsprogramma en een code voor de samenwerking van kennisinstellingen met maatschappelijke partners. De Erasmusplus subsidie is daarmee een vervolg op de eerder ontvangen Comenius Leadership Grant (2018). Het biedt de mogelijkheid om onderwijsvernieuwing op grotere schaal in te voeren en te onderzoeken.

De instellingen die deelnemen zijn Roskilde University, TU Dublin en Moholy Nagy (Boedapest). ZhdK (Zurich) zal met aanvullende financiering haar partnerschap realiseren.