Brede Welvaart Conferentie

Bij Erasmus Universiteit Rotterdam geloven we in het belang van brede welvaart.
dinsdag 31 okt 2023, 13:00 - 18:00
Type
Symposium

Room Mate Bruno Hotel, 52 Wilhelminakade, 3072 AR Rotterdam

Meld je aan Voeg toe aan agenda
Watertaxi over de Maas in Rotterdam.

Ben jij een beleidsmaker, adviseur, ondernemer, onderzoeker, of vertegenwoordig je een maatschappelijke organisatie in de stad? Ben je gepassioneerd door het idee van eerlijkere welvaartsverdeling voor huidige én toekomstige generaties? Meld je dan nu aan voor de Brede Welvaart Conferentie.

Bij Erasmus Universiteit Rotterdam geloven we in het belang van brede welvaart, de mondiale kwaliteit van leven van mensen hier en nu en voor de generaties na ons. Wij vinden het belangrijk om ons begrip van sociaal welzijn opnieuw betekenis te geven en daarbij verder te kijken dan alleen economische groei.

Wat je kan verwachten

Tijdens deze conferentie verdiep je jouw kennis van brede welvaart en deel je ideeën met experts en collega's tijdens thematische workshops over inclusieve parken, gezondheidszorg, duurzame energietransities en wederkerigheid in de economie. Samen met partners gaan we het begrip brede welvaart meer betekenis geven en een sociale en politieke agenda ontwikkelen. We werken toe naar een samenleving waarin iedereen mee kan doen en kan profiteren.

Sander Schimmelpenninck

Woorden van Sander Schimmelpenninck en Alessio Terzi

Tijdens dit evenement komen verschillende experts aan het woord. Twee daarvan delen we al graag met je. Journalist, opiniemaker en presentator Sander Schimmelpenninck zal ons door de dag leiden. In zijn recent verschenen boek Sander en de Brug presenteert hij vijf voorstellen om toe te werken naar een eerlijker Nederland.

Alessio Terzi

De keynote speaker van deze conferentie is professor Alessio Terzi, een vooraanstaand econoom bij de Europese Commissie en auteur van Growth for Good. In zijn boek stelt hij een cruciale vraag: Moeten we onze economie verkleinen om het milieu te redden? En zou dat ons helpen om te ontsnappen aan een obsessie met materiële rijkdom die slechts enkelen ten goede komt?

Waarom deze conferentie?

Ons doel is om samenwerking te stimuleren tussen publieke, maatschappelijke en private organisaties om de uitdagingen rond inclusief welzijn aan te pakken. Dat doen we met onze expertise in sociale economie, inclusiviteit, gelijke kansen en rechtvaardigheid en met onze sterke banden met Rotterdam en de provincie Zuid-Holland, en partners zoals de Technische Universiteit Delft, Erasmus MC en diverse belanghebbenden.