Dies Natalis 2018

Campus Woudestein
Voeg toe aan agenda
Verschillende mensen op uitnodiging Dies Natalis 2018

Op donderdag 8 november 2018 viert de Erasmus Universiteit Rotterdam haar 105e dies natalis, dit jaar ook onderdeel van de viering van het 21ste lustrum. Het thema van 2018 is ‘Advancing Science, Impacting Society’.

Eredoctoraten

Het creëren van maatschappelijke impact zit in het DNA van de Erasmus Universiteit. Tijdens de dies natalis eren we daarom drie vooraanstaande wetenschappers die niet alleen excellent onderzoek doen, maar wier werk óók van grote maatschappelijke waarde is. Ze krijgen een eredoctoraat op voordracht van de drie Erasmus Initiatives: interdisciplinaire onderzoeksprojecten die bijdragen aan oplossingen voor de grote maatschappelijke vraagstukken van deze tijd.

FAME Athena Award en Rotterdams Philharmonisch Orkest

Tijdens de ceremonie wordt, naast drie eredoctoraten, ook de FAME Athena Award uitgereikt aan een medewerker die zich bij uitstek inzet voor talentontwikkeling om meer diversiteit op onze universiteit te realiseren. Daarnaast verzorgt het Rotterdams Philharmonisch Orkest een unieke muzikale omlijsting.

Bekijk het uitgebreide programma van de Dies Natalis 2018.