Inclusie in hoger onderwijs

maandag 20 jan 2020, 13:00 - 17:00
Type

Trippenhuis, Kloveniersburgwal 29, 1011 JV Amsterdam

Meld je aan Voeg toe aan agenda

Inclusie krijgt steeds meer aandacht in het hoger onderwijs. Veel instellingen hebben inmiddels speciale diversity officers en bij onderwijsvernieuwing speelt inclusie vaak een belangrijke rol.

Maar hoe kunnen we nou echt inclusief hoger onderwijs realiseren?

Tijdens deze inspiratiemiddag zoeken we naar antwoorden op die vraag door middel van een werksessies, interactief theater en verhalen van experts en ervaringsdeskundigen. We werken samen aan concrete stappen die we kunnen zetten om het hoger onderwijs inclusiever te maken, voor iedereen.

Deze sessie wordt georganiseerd door het tracé inclusie en is open voor leden van het ComeniusNetwerk, hun projectteamleden en andere geïnteresseerden. We werken verder aan bewustwording én delen ervaringen rondom inclusie.

We moedigen u graag aan deze uitnodiging te delen in uw netwerk.

Het programma bestaat uit:

Inclusion Talks van Soemitro Poerbodipoero (lid ComeniusNetwerk en docent Hogeschool van Amsterdam), Aminata Cairo (lector inclusive education, Haagse Hogeschool), Semiha Denktas (chief diversity officer, Erasmus Universiteit), Nienke Bakker (student Vrije Universiteit).

• Interactief theater over in- en uitsluiting in het hoger onderwijs.
  • Aan de slag: bijenkorfsessie waarin we in groepen werken aan verschillende vraagstukken rondom inclusie.

Het programma is als volgt:
12.00   Inloop en lunch
13.00   Start programma
16.30   Afsluiting en borrel

ComeniusNetwerk

Het ComeniusNetwerk is een platform voor erkende onderwijsvernieuwers die zich inzetten voor verbetering van het hoger onderwijs in de breedste zin van het woord. Leden zijn bezig met onderwerpen als de vorming van studenten, verandering verankeren, duurzaam docentschap en inclusie. Kijk voor meer informatie op de website van het ComeniusNetwerk.