Bestuurskundige Tom Johnson wint H.A. Brasz scriptieprijs

De H.A. Brasz scriptieprijs wordt jaarlijks toegekend aan de beste bestuurskundige scriptie van Nederland. De prijs bestaat uit een geldbedrag. De uitreiking geschiedt tijdens het jaarlijkse Landelijke Congres der Bestuurskunde (LCB). De prijs is vernoemd naar hoogleraar Henk Brasz (1923-2015) voor zijn verdiensten voor de bestuurskunde in Nederland. Prof. dr. Henk Brasz was emeritus hoogleraar bestuurskunde aan de Vrije Universiteit Amsterdam en een van de grondleggers van de bestuurskunde in Nederland.

Op woensdag 16 mei is de H.A.Brasz scriptieprijs van de Vereniging voor Bestuurskunde uitgereikt aan twee prijswinnaars:

Tom Johnson (Erasmus Universiteit Rotterdam) schreef de scriptie “Mandarin and Mandarins. Rethinking cultural diplomacy in Britain and China”. Dit is een onderzoek naar de vraag How can we explain the management of national cultural institutes across democratic and authoritarian states, and thereby better understand NCIs and cultural diplomacy in the context of soft power and international relations theory? Hij schreef de scriptie voor zijn Master in International Public Management and Policy.

Luuk Feijt (Radboud Universiteit Nijmegen) met zijn scriptie “Samen uit, samen opnieuw thuis. Onderzoek naar verklaringsfactoren voor de effectiviteit van publiek-private netwerken die de integratie van vergunninghouders bevorderen.”

De uitreiking vond plaats tijdens het Landelijk Congres der Bestuurskunde door Linze Schaap (juryvoorzitter) in Groningen.

Lees het juryrapport

Dit bericht is overgenomen van de Vereniging voor Bestuurskunde.

Marjolein Kooistra, mediarelaties EUR-ESSB | 06 83676038 | marjolein.kooistra@eur.nl