Deelnemers (55+) gezocht voor een (gratis) training- en onderzoek naar duurzame inzetbaarheid.

Bent u geïnteresseerd om uw cognitieve prestaties te verbeteren? Is duurzame inzetbaarheid voor u een belangrijk thema of wilt u hier een bijdrage aan leveren? Dan kunt u dat doen door deel te nemen aan een onderzoek naar online trainingen voor duurzame inzetbaarheid dat door masterstudenten van de opleiding Psychologie van de Erasmus Universiteit Rotterdam wordt uitgevoerd.

In februari zijn Didi van den Akker en Tess van Zeijl gestart met hun  onderzoek naar duurzame inzetbaarheid van oudere Nederlandse werknemers (> 55 jaar) door hun cognitief functioneren te versterken. Uit een pilot onderzoek van dr. Kathinka Dijkstra en dr. Daantje Derks van de Erasmus Universiteit is gebleken dat een werkgerichte training op cognitieve aandacht en vitaliteit een toegevoegde waarde heeft voor oudere werknemers. Dit biedt kansen voor de duurzame inzetbaarheid.

De voordelen van deelname aan het project

De verwachting is dat deze training een belangrijke bijdrage heeft voor werknemers om op een prettige manier langer door te werken en mee te kunnen ontwikkelen in de organisatie. Hierdoor heeft deelname aan dit project voordelen op individueel en organisatorisch niveau. Zo krijgen deelnemers een gratis training en feedback, die erop is gericht om de duurzame inzetbaarheid van werknemers te vergroten. Daarnaast leveren deelnemers een maatschappelijke bijdrage door het wetenschappelijk bewijzen van de effectiviteit van de training, waardoor vervolgens de training breder kan worden ingezet bij bedrijven.

Vergoeding
Bij deelname aan dit onderzoek krijgt u een vergoeding van €25,00 en een maximale reiskostenvergoeding van €5,00.

Supervisie
Het onderzoek wordt begeleid door dr. Katinka Dijkstra en dr. Daantje Derks

Wat verwachten wij van de deelnemende werknemers?

Tijdsplanning

Bij interesse zullen wij zo spoedig mogelijk contact opnemen met de geïnteresseerde deelnemers voor een afspraak. Het eerste meetmoment zal plaatsvinden in april of mei en het tweede meetmoment twee weken na het eerste meetmoment.

Heeft u interesse of wilt u meer informatie?

Dan kunt u de studenten bereiken via masteronderzoek.EUR@gmail.com en zijn ze telefonisch bereikbaar op +316 41 63 95 96 (Didi) en +316 31 49 51 37 (Tessa).