ESSB onderzoekers winnen EGSH PhD Excellence Awards

De Graduate School of Social Sciences and the Humanities ondersteunt en onderwijst promovendi van de faculteiten van Social Sciences, Humanities, Philosophy, Development Studies, en onderzoeksgroepen in Health, Housing and Transition Studies. Elk jaar reiken ze awards uit voor de beste proefschriften en begeleiders. Dit jaar kregen vier verschillende onderzoekers van ESSB een award uitgereikt voor hun inzet het afgelopen jaar.

Award voor beste Poster 2020 voor Suzanne van de Groep

Suzanne's poster 'Delay discounting for self and friend in adolescence: A fMRI study' heeft een in het oogspringed ontwerp wat de theorie en haar onderzoek bonding samenvat.

Award voor beste Societal Impact 2020 voor Suzanne van de Groep en Renske van der Cruijsen

Suzanne van de Groep en Renske van der Cruijsen krijgen de award voor hun onderzoek naar jongeren tijdens de coronacrisis, dat zeer zichtbaar was in de media en resulteerde in de lancering van het platform YoungXperts en een Instagram-pagina, waar jongeren tussen 10 en 22 hun ideeën voor tijdens deze crisistijd kunnen delen en hun oplossingen voor de toekomst kunnen bespreken.

Award voor beste PhD Collega 2020 voor Miranda Lutz-Landesbergen

Miranda heeft een natuurlijk talent en vermogen om collega's emotionele steun te bieden. Zelfs tijdens de pandemie organiseert ze bijeenkomsten zodat alle PhD's nog in contact met elkaar blijven. Ze heeft altijd oog voor anderen, ook als haar eigen persoonlijke omstandigheden niet optimaal zijn. Bovendien is ze een organisatietalent, want dit jaar richtte ze de "DPECS PhD Council" op, een raad die maandelijks bijeenkomsten organiseert voor DPECS PhD's waarin nieuws van de afdeling, werkzaken en persoonlijke zaken worden besproken.

Award voor beste PhD Supervisor 2020 voor Willem de Koster

Met Willem als begeleider weet je zeker dat je bij elke stap van je onderzoeksproject goede begeleiding krijgt. Willem staat altijd voor je klaar en is altijd bereid te luisteren als je net dat beetje extra motivatie of advies nodig hebt over bijvoorbeeld je toekomstige carrière of lesgeven. Er is geen twijfel over mogelijk dat Willem zijn uiterste best doet om al zijn promovendi te helpen hun ultieme doel te bereiken: een welverdiend doctoraat.

Bekijk alle winnaars van de EGSH PhD Awards.

Promovendus
Renske van der Cruijsen