Podcast serie maatschappelijke impact corona | aflevering 2 over ZZP-ers

Studio Corona is een initiatief van de De Haagse Hogeschool en de Erasmus Universiteit Rotterdam. De podcasts zijn gebaseerd op het onderzoek naar de maatschappelijke impact van COVID-19 dat sinds april 2020 loopt onder leiding van prof. dr. Godfried Engbersen van de Erasmus School of Social and Behavioural Sciences. Het onderzoek wordt gefinancierd vanuit ZonMw.

Aflevering 1: vangt generatie Y de Coronaklap op?

De eerste aflevering gaat over de impact van de coronacrisis op jongeren. Podcasthost Ruud Schapenk gaat in gesprek met verschillende jongeren op De Haagse Hogeschool. Verder komt aan het woord dr. André Krouwel van de Vrije Universiteit Amsterdam en oprichter van Kieskompas over de vraag of deze verhalen herkenbaar zijn  vanuit het onderzoek. Tot slot komt Yvette Nass, jeugdombudsman in Den Haag, aan het woord. Zij vertelt over haar oproep die zij deed aan de gemeente Den Haag om jongeren meer te betrekken bij de coronamaatregelen en wat er gedaan kan worden om jongeren verder te ondersteunen en te informeren.

Luister hier de aflevering vangt generatie Y de Coronaklap op?

Aflevering 2 Hoe komen zzp’ers de coronacrisis door? (28.01.2021)
Deze tweede aflevering gaat over zzp’ers. Podcasthost Ruud Schapenk gaat in gesprek met socioloog Godfried Engbersen. Hij doet onderzoek naar de coronacrisis en naar de gevolgen van de flexibilisering van de arbeidsmarkt. Ook spreken we met theatermaker Afke Weltevrede. Hoe komt zij deze tijd door? Tot slot de Rotterdamse wethouder Richard Moti. Wat doet zijn gemeente voor zzp’ers, en wat zijn de vooruitzichten voor Rotterdamse ondernemers voor de nabije toekomst?

Luister de aflevering op Apple Podcasts of via Spotify.

Studio Corona
Studio Corona is een podcastserie over de maatschappelijke impact van corona en is onderdeel van het ZonMw-project ‘De maatschappelijke impact van COVID-19’. Een onderzoeksproject waarin de impact van corona de komende 1,5 jaar wordt onderzocht. Het onderzoek wordt uitgevoerd door de Erasmus Universiteit Rotterdam, de Vrije Universiteit Amsterdam/Kieskompas, De Haagse Hogeschool, LUMC en het RISBO. Partners zijn de gemeente Rotterdam, de gemeente Den Haag en de VNG. Het onderzoek wordt gefinancierd vanuit ZonMw.

Meer weten over het onderzoeksproject, bezoek dan onze website: www.impactcorona.nl

Marjolein Kooistra, communicatie ESSB, 06 83676038, kooistra@essb.eur.nl