Promotieonderzoek Frank van Steenbergen ontvangt subsidie Kansfonds

Frank van Steenbergen, werkzaam bij DRIFT van de Erasmus Universiteit Rotterdam, heeft een tweejarige financiering ontvangen van Kansfonds voor zijn promotieonderzoek. Hij gaat daarin de rol van sociale uitsluiting en ongelijkheid binnen duurzaamheidstransities onderzoeken.

In de afgelopen jaren is Van Steenbergen betrokken geweest bij projecten die betrekking hebben op kinderarmoede, dak- en thuisloze jongeren en achterstandswijken. De financiering van Kansfonds maakt het mogelijk om zijn proefschrift te schrijven over de mechanismen die sociale uitsluiting (re)produceren en hoe tevens gewerkt kan worden aan innovatieve en duurzame doorbraken. Daarnaast kan het onderzoeksthema ‘Welfare & Justice’ van DRIFT worden uitgebouwd. Prof.dr. Derk Loorbach, bijzonder hoogleraar socio-economische transities wordt zijn promotor.

Over Kansfonds

Kansfonds helpt mensen omzien naar de kwetsbaarsten in de samenleving Kansfonds steunt kansrijke initiatieven die kwetsbare mensen helpen om hun situatie te doorbreken. En die zijn opgezet door betrokken mensen die iets willen doen voor de ander.

Het Kansfonds investeert daarnaast in vernieuwende initiatieven en wisselen tussen de projecten kennis en ervaring uit en doet onderzoek naar wat werkt.

Over Frank van Steenbergen

Frank van Steenbergen, MSc is senior researcher & advisor bij DRIFT. Hij heeft sociologie en communicatiewetenschappen gestudeerd. Zijn onderzoek bij DRIFT focust zich op de sociale en lokale dynamiek binnen duurzaamheids- en transitievraagstukken. Terugkerende thema’s in zijn onderzoek zijn stedelijke marginaliteit, lokale democratische vernieuwing en integrale wijkontwikkeling. DRIFT is gelieerd aan de Erasmus School of Social and Behavioural Sciences.

Marjolein Kooistra, mediarelaties ESSB, 010 408 2135 | kooistra@essb.eur.nl