Mirra Luijten liep stage bij Feyenoord

Mirra Luijten

liep stage bij Feyenoord

Voor mijn studie Sociologie en het ESSB Honours programma heb ik 20 weken stage gelopen bij Feyenoord. Ik deed hier zelfstandig onderzoek voor S.V. GIO, een sport- en leerclub voor kinderen in en rondom Rotterdam-Zuid.

Het hoofddoel van het programma van S.V. GIO is het zelfvertrouwen van de deelnemende kinderen positief te beïnvloeden. Mijn onderzoek was dan ook gericht op de vraag wat de invloed was van het programma van S.V. GIO op het zelfvertrouwen van de kinderen. Een dag per week liep ik mee als coach met een groep kinderen, en deed etnografisch onderzoek. De overige dagen werkte ik op het kantoor van Feyenoord of op de universiteit verder aan dit onderzoek.

Wat ik leuk vond aan de stageplek was dat ik in een gezellig team werkte, maar ook veel vrijheid kreeg om zelfstandig mijn onderzoek te doen. Dat laatste was voor mij ontzettend leerzaam. Daarnaast heb ik ook heel erg genoten van de kinderen die deelnamen aan S.V. GIO. Vooral met de kinderen uit mijn coachgroepje bouwde ik een band op.

In de tijd dat ik er stage liep is zelfs een contract afgesloten tussen de Erasmus Universiteit Rotterdam en Feyenoord, wat meer samenwerking met deze club en de universiteit in de toekomst belooft. Ik mocht bij deze contractceremonie zijn, wat ook heel gaaf was.

Krantenartikel Feyenoord.