Conferentie: Een oproep tot moedig leiderschap. Transformeren van bedrijfsprestaties voor mensen, planeet en winst

Campus Woudestein
donderdag 25 nov 2021, 13:00 - 18:00
Schrijf je hier in! Voeg toe aan agenda
View of rotterdam

Op 9 maart 2020 werd het Center for the Economics of Mutuality (waarvan het Erasmus Initiatief: Dynamics of Inclusive Prosperity de academische tak is) van start gegaan, net voordat het COVID-19-virus de westerse wereld trof. Hoewel de lockdowns ons een beetje vertraagden, hielden ze ons niet tegen.

Het is ons een genoegen u uit te nodigen voor het komende Center for the Economics of Mutuality Forum aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Ons thema: 'Een oproep tot moedig leiderschap. Transformeren van bedrijfsprestaties voor mensen, planeet en winst'.

Het volgende tijdperk

Er is nog nooit een tijd geweest waarin het zo urgent voor ons was om bedrijfspraktijken te veranderen en aan te passen ten voordele van mens en planeet als nu. De rol van het bedrijfsleven moet opnieuw worden gedefinieerd en samen zetten we ons in om de overgang naar het volgende tijdperk van doelgericht kapitalisme te versnellen.

In die geest zal het Forum de praktische toepassing van het in de praktijk brengen van purpose in een Nederlandse/Europese context belichten door middel van de Economie van Wederkerigheid. Tijdens het symposium zullen we deze onderwerpen verkennen door middel van keynote speeches, paneldiscussies en Q&A-sessies. Ons doel: een gemeenschap van EoM bedrijven in Nederland en de wereld, ingebed in de academische gemeenschap.

Doe met ons mee

De conferentie wordt georganiseerd en gehost door Arleen Westerhof, Martin de Jong en Eppo Bruins. Met bijdragen van de EUR-gemeenschap: Ansgar Richter (RSM), Joep Cornelissen (RSM), Tine de Moor (RSM), Evert Stamhuis (ESL), en Jan Peter Balkenende (ESE/ESL en voormalig minister-president van Nederland).

Doe met ons mee! Wij ontvangen verder Bruno Roche (EoM Platform Genève), Colin Mayer (Saïd Business School Oxford University), Paul Polman (Imagine en voormalig Unilever CEO), Muriel Arts (IMPACTING.today), Marlies van Wijhe (FBNed en voormalig Zakenvrouw van het jaar) en nog vele anderen.