Erasmus Charity Run 2019

zondag 7 apr 2019, 00:00 - maandag 8 apr 2019, 00:00
Voeg toe aan agenda
Erasmus Charity RUn 2019

Op zondag 7 april hebben meer dan twee honderd lopers deelgenomen aan de Erasmus Charity Run, onderdeel van de Rotterdam Marathon. Alle lopers werden aangemoedigd door een menigte van toeschouwers die langs de hele route aanwezig waren. Deze ervaring in het prachtige Rotterdam vergeet je nooit meer!

De dag begon vroeg met een speech van de rector magnificus Rutger Engels en de voorzitter van het Trustfonds Michiel Muller. Daarna volgde een gezamenlijke warming-up. Iets na negen uur vertrokken de lopers vanuit het Erasmus University College naar hun startveld. De kwart marathon ging om half tien van start in de buurt van de kubuswoningen. De marathonloper gingen een half uur later van start aan de voet van de Erasmusbrug. Wat een fantastisch gezicht was het om al die lopers te zien gaan!

De lopers van de Erasmus Charity Run lieten zich sponsoren. Van dat geld kunnen studenten die niet de financiële middelen hebben, toch aan de Erasmus Universiteit Rotterdam komen sturen door middle van een beurs. In totaal is er nu bijna 12.000 euro opgehaald (en de teller staat nog niet stil!).

Als je meer wil weten, stuur dan een mail naar charityrun@eur.nl.

Wil je volgend jaar ook mee doen? Dat kan. In de herfst van 2019 kun je je inschrijven voor de Erasmus Charity Run 2020. Begin al wel vast met trainen!