IFFR Film Special: Aftersun

Maandelijkse filmspecial i.s.m. IFFR
Two people laying on a couch
woensdag 17 jan 2024, 19:30 - 21:30
Type
Voorstelling
Gesproken taal
Engels

Erasmus Paviljoen

Meld je aan! Voeg toe aan agenda
Two people standing with a beach as the background

Voor onze maandelijkse filmspecial (ESN-Rotterdam en SG) werken we deze keer samen met International Film Festival Rotterdam (IFFR)  met een topfilm van IFFR 2023: Aftersun als opwarmer voor het komende festival.

Voorafgaand aan de film zal één van de programmeurs van IFFR iets vertellen over het komende festival dat plaatsvindt van 25 januari t/m 4 februari 2024.

Over de film: Aftersun

De jonge tiener Sophie en haar dertigjarige vader Calum gaan op vakantie naar een Turkse badplaats waar ze zwemmen, poolen, zonnebaden en luieren. Terwijl er voor de beginnende puber een nieuwe wereld opengaat, worstelt Calum buiten het zicht van Sophie met de zwaarte van het leven. Twintig jaar later vormen Sophies tedere herinneringen aan deze vakantie een krachtig en hartverscheurend portret van hun relatie, waarbij ze probeert de donkere kant van haar liefdevolle vader te begrijpen en die ook bij zichzelf terugziet.

Paul Mescal (Normal People, The Lost Daughter) ontving een Oscarnominatie voor zijn rol als Calum.

Aftersun is de allereerste speelfilm van de Schotse Charlotte Wells. Met het aangrijpende Aftersun bewijst ze zichzelf als filmmaker met een natuurlijk gevoel voor emotie en subtiliteit. Een gelaagd vakantiedrama dat de fragiliteit van een vader en dochter afwisselt met hartverwarmende scènes.

Filmmaker: Charlotte Wells

Cast: Paul Mescal, Frankie Corio, Celia Rowlson-Hall

Duur: 98 minuten

Taal: Engels, Engels ondertiteld