Internationale conferentie Dynamics of Inclusive Prosperity

Rotterdam Hilton Hotel

Voeg toe aan agenda
Dynamics of Inclusive Prosperity - header

Op 29 en 30 november, organiseert het Erasmus Initiative Dynamics of Inclusive Prosperity een conferentie over het vergroten van welvaart zonder sociale en politieke exclusie.

Bedrijven, overheden en maatschappijen samenbrengen voor inclusieve welvaart op de lange termijn

Om welvaart inclusief en duurzaam te maken, zullen de private en publieke sector moeten nadenken hoe zij op lange termijn willen veranderen en leiderschap willen gaan vormgeven. Of toekomstige generaties kunnen gaan bloeien ligt aan de mate waarin wij op dit moment in staat zijn om bedrijven en overheden radicaal te transformeren en onze maatschappij eerlijker weten te maken.

Internationale conferentie

Tijdens deze internationale conferentie is er in het bijzonder aandacht voor het Compact for Responsive and Responsible Leadership, dat mogelijk gemaakt wordt door het World Economic Forum International Business Council en gelanceerd werd tijdens de jaarlijkse bijeenkomst in 2017. Dit Compact streeft naar het creëren van een kader voor overheden waarin duurzaamheid en sociale lange termijn-doelen centraal staan.

Programma en praktische informatie

Op donderdag 29 november, zullen er keynote-lezingen gegeven worden door vooraanstaande spreakers en zijn er meerdere 'mix & match events' die leiders uit de zakenwereld, de overheid, NGO's en de wetenschap samen brengen. Zij zullen discussiëren over manieren voor verantwoordelijk leiderschap. Dit is een publieke conferentie, die mede gehost wordt door het WEF. Het evenement zal plaatsvinden in het Rotterdam Hilton Hotel

Op vrijdag 30 november staat het onderzoek omtrent inclusieve welvaart centraal, tijdens de wetenschappelijke conferentie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Bekijk het programma

Participeer

Bekijk de Call for Sponsors, Call for Start-ups and Scale-ups, en de Call for Stand-Ups.

Over het Research Initiative Dynamics of Inclusive Prosperity

Het Erasmus Initiative Dynamics of Inclusive Prosperity draait om de vraag hoe zoveel mogelijk mensen van welvaartsgroei kunnen profiteren en hoe tegelijkertijd de negatieve gevolgen tot een minimum beperkt kunnen worden. De toename van welvaart vereist een voortdurende afstemming van de veranderende belangen en waarden van overheden, bedrijven, burgers en ondernemers. Om dit dynamische veld in kaart te brengen gaan wetenschappers van de Erasmus School of Law, Rotterdam School of Management, (RSM) en de Faculteit der Wijsbegeerte een multidisciplinaire samenwerking aan.