Let's Talk Sustainability: Beter Kopen

Voeg toe aan agenda
People in giftshop looking at gifts
Iris van den Broek

Ga je voor de laagste prijs of voor een duurder artikel met groene labels en duurzaamheidsclaims? En is het anders als niet jij, maar onze universiteit een aankoop doet? Doe mee met ons in een open discussie met een expertpanel, onder het genot van een drankje. Beïnvloed hoe onze universiteit duurzaamheid aanpakt en doe meer kennis op om ook in je eigen leven toe te passen!

Het gesprek zal starten met korte statements van onze sprekers. Dr. Jolien Grandia is een expert op het gebied van duurzaam inkopen en publiek management, en Tristan Algera is oprichter en COO van PackBack. PackBack's missie is om een einde te maken aan de stapels afval die ontstaan door to go consumptie van eten en drinken. Hun oplossing bestaat uit een digitale en fysieke infrastructuur die de circulatie van herbruikbare verpakkingen op een efficiënte en gebruiksvriendelijke manier mogelijk maakt. Samen met EUR zetten ze een pilot project op met cateringbedrijven op de campus. Hoofd inkoop Michèle Belgraver schuift ook aan om te bespreken hoe er bij de inkoop voor EUR al rekening wordt gehouden met duurzaamheid. Daarnaast horen we van Julia Mancewicz, fashion manager bij de Erasmus Sustainability Hub, hoe je zelf duurzamere aankopen kunt doen. Na de eerste gedachten van de vier sprekers openen we een plenaire discussie met het publiek. Dr. Yogi Hendlin, filosoof en verbonden aan vrijwel elk duurzaamheidsproject op de campus, zal de discussie modereren.

De deuren gaan open om 15:30, dus je bent van harte welkom om een drankje te pakken voordat we beginnen. Na de plenaire discussie zullen we bij mooi weer buiten op het terras verder praten onder het genot van veganistische bitterballen. Leden van het EUR Sustainability Programme, het DIT-platform, het LDE Centre for Sustainability Students en de Erasmus Sustainability Hub zullen aanwezig zijn om je te helpen ontdekken wat er al gebeurt bij EUR en hoe je mee kunt doen aan de duurzaamheidsacties op een manier die bij jou past.

Aanmelden is niet verplicht, maar helpt wel om ervoor te zorgen dat we genoeg drankjes en hapjes hebben voor iedereen! De voertaal tijdens de sessie is Engels.

Let's Talk Sustainability' is een serie evenementen die wordt georganiseerd door het Design Impact Transition platform en het EUR Sustainability Programme. Elke keer bespreken we een ander onderwerp gerelateerd aan duurzaamheid bij de EUR. Doe mee aan deze gesprekken om van onze universiteit een duurzamere plek te maken!

Heb je een suggestie voor een ander onderwerp gerelateerd aan een duurzame EUR? Of een idee voor hoe we onze universiteit duurzamer kunnen maken? We horen het graag! Stuur je ideeën naar sustainable@eur.nl

Erasmus University Rotterdam handles your information confidentially. Your data you will only be used for logistical purposes of this event. After this event has taken place, all data will be deleted. More information: Privacy Statement.