Mijn Stad Rotterdam: In gesprek over vooruitgang

Theaterzaal
Erasmus Paviljoen
Voeg toe aan agenda
Drie armen die elkaar vasthouden en daarmee verbinding verbeelden. Elke arm staat op haar beurt voor een onderdeel wat de stad kenmerkt; de bebouwde omgeving, de mentaliteit en bedrijvigheid.
Bo Yuan

Wat vinden Rotterdammers belangrijk in hun stadsleven? Wat gaat er goed en wat kan beter? Dat onderzocht de Erasmus Universiteit Rotterdam binnen het onderzoeksproject Mijn Stad Rotterdam. Het afgelopen jaar gingen de onderzoekers in gesprek met Rotterdammers uit verschillende wijken en met uiteenlopende (sociaal, culturele en economische) achtergronden. Tijdens dit evenement delen we in samenwerking met Rotterdamse kunstenaars op creatieve wijze de onderzoeksresultaten en nodigen we je uit om mee te denken over hoe we samen kunnen bijdragen aan het Rotterdamse stadsleven.

Voor iedereen met hart voor Rotterdam

Deze bijeenkomst is voor iedereen die geïnteresseerd is in wat bewoners belangrijk vinden in het Rotterdamse stadsleven. Denk hierbij aan inwoners van Rotterdam, onderzoekers, studenten, Rotterdamse beleidsmakers, politici en andere professionals werkzaam bij maatschappelijke organisaties.

• 13:45 - Inloop | Illustraties door Bo Yuan
  • 14:00 - Welkom door dagvoorzitter Wendy Hoogendijk
  • 14:05 - Bevindingen in een notendop door dr. Petra de Jong
  • 14:15 - Video: Rotterdam in Beeld & Geluid door Neele Schlette
  • 14.30 - In groepjes in gesprek over bevindingen met hapje en drankje
  • 15:30 -  Panelgesprek met o.a. rector magnificus Annelien Bredenoord en gemeentesecretaris Vincent Roozen. Zij reflecteren op de bevindingen. Wat voor beleidsveranderingen zijn er mogelijk? En wat is belangrijk in vervolgonderzoek?
  • 16:00 - Afronding
  • 16:10 - Spoken word performance door (voormalig stads)dichter Dean Bowen
  • 16:15-17:00 - Borrelen

Artiesten/kunstenaars

Panelleden

Dagvoorzitter

Aanmelden

Samenwerkingspartners

Dit event wordt georganiseerd in samenwerking met Erasmus Verbindt.

Wil je meer weten over het Mijn Stad Rotterdam project? Bekijk dan de website. Heb je vragen over dit evenement? Stuur dan een mailtje naar vitalcitiesandcitizens@eur.nl.