Mind The Gap

Van intentie naar realisatie – Welke gaten moeten worden opgevuld en wat is de rol van business schools bij positieve verandering?
Students watching over hall Theil Building
woensdag 26 jun 2024, 12:30 - 17:00
Gesproken taal
Engels
Gebouw
Theil Building
Campus Woudestein
Ticket informatie

Het evenement is gratis te bezoeken, maar vergeet je niet van tevoren aan te melden

Aanmelden Voeg toe aan agenda
Foto van de Open Day met het Theil gebouw en de lustrum tag
Alexander Santos Lima

Er moet nog veel gebeuren als we de streefdatum van 2030 willen halen om de 17 Sustainable Development Goals van de VN te halen. Onder invloed van een waterval van crises (waaronder klimaat, armoede, onderwijs, democratie, schulden) is de wereld ernstig op het verkeerde spoor bij het benutten van de kansen en het beheersen van de risico’s die verband houden met de Agenda 2030. Wie draagt waarvoor de verantwoordelijkheid? Wat moet prioriteit krijgen? Wat is de rol van de financiële sector en de particuliere sector?

Het overbruggen van de kloof tussen intentie en realisatie vereist toekomstbestendige strategieën, een nieuwe mentaliteit, organisatorische capaciteiten, vaardigheden en de bereidheid om gezamenlijk te investeren in duurzame bedrijfspraktijken. In deze discussie worden we vergezeld door belanghebbenden uit het bedrijfsleven, de overheid, het maatschappelijk middenveld en kennisinstellingen. Het RSM Mind the Gap-evenement nodigt iedereen – belanghebbenden uit het bedrijfsleven, de overheid, het maatschappelijk middenveld en kennisinstellingen – uit om na te denken en te discussiëren over:

• Wat is er sinds 2015 bereikt?
  • Welke gaten moeten worden opgevuld?
  • Hoe kunnen we dit overwinnen?

TimeActivity
13.00 - 14.00Opening Panel
14.00 - 15.30Breakout Sessions
16.00 - 17.00Valedictory Lecture:
Navigating Positive Change in Times of Societal Crises – What Role for Business Schools?