Nacht van de Liefde

vrijdag 21 jun 2019, 20:00 - 01:15
Type

Debatcentrum Arminius, Museumpark 3, 3015 CB, Rotterdam

Koop kaarten Voeg toe aan agenda

Rozen zijn rood, viooltjes zijn blauw, De Nacht van de Liefde is echt iets voor jou! Tijdens de kortste nacht van het jaar vindt voor de derde keer De Nacht van de Liefde plaats in Arminius. Feromonen, online daten, een orgasmekloof, houden van en wat is goede seks? Kom, luister, leer en praat over de liefde in al haar facetten! Met o.a. ‘pussy queens’ Keeley Olivia en Zehra Handan en sociologen Daphne van de Bongardt en Samira van Bohemen.

Met o.a.:

Seks en selfies

Wat is volgens jongeren vandaag de dag ‘goede seks’, en hoe gebruiken ze culturele symboliek (kleding, feesten, muziek, selfies) hierbij? Met socioloog Samira van Bohemen (cultural sociologist and postdoctoral researcher Erasmus School of Social and Behavioural Sciences).

Hoe verhouden liefde en seksualiteit zich tot elkaar?

Socioloog en pedagoog dr. Daphne van de Bongardt (Erasmus School of Social and Behavioural Sciences)

Tijd voor the pussy revolution!

Nieuwe inzichten over de vrouwelijke sexualiteit met Keeley Olivia en Zehra Handan Aydin. Vaginaal spoelen, schaamlipcorrecties, geurende inlegkruisjes: Keeley en Handan Aydin stellen dat de vrouwelijke seksualiteit door een cultuur van schaamte wordt weggemoffeld en proberen een jonge generatie vrouwen te emanciperen. ‘Het is hoog tijd dat we de orgasmekloof tussen mannen en vrouwen dichten en de vrouwelijke sexualiteit gaan vieren!’

Dit is een programma van Erasmus Universiteit Rotterdam en Arminius.