Oratie prof. Maarten de Wilde

Aula, Erasmus Building, Campus Woudestein, Erasmus University Rotterdam

Voeg toe aan agenda
Foto van Maarten de Wilde

Op woensdag 22 mei 2019, zal prof. dr. Maarten de Wilde, opleidingsdirecteur van de Bacheloropleiding Fiscaal recht van Erasmus School of Law en voorzitter van de sectie Belastingrecht, het ambt van hoogleraar Internationaal en Europees Belastingrecht bij de Erasmus School of Law (ESL) in het openbaar aanvaarden met het uitspreken (in het Nederlands) van een inaugurele rede getiteld ‘Om de toekomst van de belastingheffing van ondernemingswinsten in Europa’.

In zijn oratie zal Maarten de Wilde ingaan op de uiterst actuele problematiek van de winstbelastingheffing van multinationals. Hij zal uiteenzetten hoe de winstbelastingstelsels in de huidige tijd van marktliberalisering, globalisering en digitalisering verouderd zijn geraakt en op welke wijze Europa deze ontwikkelingen wat hem betreft zou moeten adresseren.

De plechtigheid zal aanvangen om 16.00 uur precies in de Aula, Erasmus Building, campus Woudestein, Burgemeester Oudlaan 50 te Rotterdam. De receptie zal om 16.45 uur plaatsvinden in hetzelfde gebouw. U bent van harte uitgenodigd om deze academische plechtigheid en de daarop volgende receptie bij te wonen.

Hier vindt u de routebeschrijving naar en plattegronden van de campus.

Maarten de Wilde promoveerde in 2015 cum laude op “Sharing the Pie; Taxing Multinationals in a Global Market” aan Erasmus School of Law. Zijn proefschrift werd bekroond met de Johannes Cornelis Ruigrok Prijs 2016, toegekend door de Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen, de Dissertatieprijs 2016, toegekend door Vereniging voor Belastingwetenschap en de Erasmus Graduate School of Law Dissertation prize 2015, toegekend door Erasmus School of Law. Maarten de Wilde is tevens bestuurslid van EFS, Erasmus University Rotterdam, professional support lawyer bij Loyens & Loeff en Capacity Director bij Africa-Europe Partnership Institute for Capacity Building and Human Resource Development.

LinkedIn-pagina Maarten de Wilde