Oratie prof. mr. J.M. de Jongh

Erasmus Universiteit Rotterdam, Campus Woudestein, Erasmus Building, Aula

Voeg toe aan agenda
Matthijs de Jongh

Op vrijdag 29 maart 2019 om 16.00 uur spreekt prof. mr. J.M. (Matthijs) de Jongh, hoogleraar Ondernemingsrecht en zijn geschiedenis aan Erasmus School of Law, in de Aula van de Erasmus Universiteit Rotterdam zijn oratie uit met de titel: ‘Twee eeuwen tegenstrijdig belang’.

In zijn oratie zal prof. De Jongh uiteenzetten hoe in de afgelopen tweehonderd jaar is gepoogd de risico’s van belangenverstrengeling in ondernemingen te beteugelen en hoe deze problematiek ook vandaag de dag de gemoederen beroert.

U bent van harte uitgenodigd deze bijeenkomst, met aansluitend een aangeklede borrel, bij te wonen. Wij zien ernaar uit u dan te mogen verwelkomen.

Hier vindt u de routebeschrijving naar en plattegronden van de campus.

Prof. De Jongh promoveerde in 2014 cum laude op ‘Tussen societas en universitas. De beursvennootschap en haar aandeelhouders in historisch perspectief’ aan Erasmus School of Law. Zijn proefschrift werd bekroond met de driejaarlijkse Harry Honée Proefschriftprijs voor het beste proefschrift op het gebied van het ondernemingsrecht. Ook ontving hij een (gedeelde) Elly Rood Dissertatieprijs, de jaarlijkse proefschriftprijs van Erasmus School of Law. Prof. De Jongh is tevens raadsheer in het gerechtshof Amsterdam.

LinkedIn-pagina van prof. De Jongh.