Promotie C. (Chen) Hu

Onderwijscentrum
Erasmus MC
Voeg toe aan agenda

Op 30 november 2021 verdedigt C. Hu haar proefschrift, getiteld: ‘Scratching the Surface: Risk factors and consequences of childhood eczema phenotypes’.

Eczeem is van de meest voorkomende ziekten met een chronisch beloop op kinderleeftijd. De leeftijd waarop het eczeem ontstaat en de duur van de klachten zijn variabel. Eczeem fenotypen in plaats van de dichotome definitie van eczeem lijkt daarom een betere weerspiegeling te zijn van het natuurlijk beloop. Hierdoor is het mogelijk om beter de specifieke genetische, omgevings- en microbiële risicofactoren en de gevolgen voor andere atopische ziekten en emotionele en gedragsproblemen te bestuderen. Hieruit kunnen uiteindelijk effectievere preventie maatregelen en behandelmogelijkheden voortkomen.

De openbare verdediging zal plaatsvinden in de Prof. Andries Queridozaal, 3e verdieping Onderwijscentrum, Erasmus MC. De ceremonie zal exact om 10.30 uur beginnen. Gezien het plechtige karakter van de bijeenkomst adviseren wij om kinderen onder de 6 jaar niet naar het eerste gedeelte van de ceremonie mee te nemen.