Promotie S. (Sara) Rellstab

Erasmus Building
Campus Woudestein
Voeg toe aan agenda

Op vrijdag 22 januari 2021 verdedigt S. Rellstab haar proefschrift, getiteld: ‘Balancing Paid Work and Unpaid Care over the Life-Cycle’.

In dit proefschrift onderzoek ik potentiële arbeidsmarkt effecten van het stichten en onderhouden van een gezin in verschillende levensfasen. Mijn resultaten laten zien dat de arbeidsmarktparticipatie van vrouwen (maar niet van mannen) daalt na de geboorte van kinderen, omdat vrouwen meer betrokken zijn bij het opvoeden van kinderen dan mannen. Echter, zowel mannen als vrouwen veranderen hun arbeidsmarkt participatie niet door een vroeg zwangerschapsverlies of een verhoogde vraag naar informele ouderenzorg.

De promoties vinden, in verband met het coronavirus, niet op de gebruikelijke wijze publiekelijk plaats in de Senaatszaal of in de Professor Andries Queridozaal. De kandidaten zullen hun proefschrift in een klein gezelschap of online verdedigen.