Promotie Y.M. (Yuen) Cheung

Onderwijscentrum
Campus Woudestein
Voeg toe aan agenda

Op woensdag 15 januari 2020 verdedigt Y.M. Cheung zijn proefschrift, getiteld: ‘Mid-Latency Auditory Evoked Potentials: Monitoring the Depth of Hypnosis in Children’.

Mid-latency auditory evoked potentials (MLAEP) kunnen gebruikt worden om de diepte van narcose te meten. Een potentieel voordeel hiervan is dat deze volledig ontwikkeld is voordat het kind volwassen is. Klassiek wordt het EEG gebruikt door narcose diepte monitors, maar het EEG ontwikkeld zich door gedurende het leven. In dit proefschrift wordt de huidige mening en vissie over het gebruik van narcose diepte monitors bij kinderen van (kinder) anesthesiologen geevalueerd. Daarnaast wordt ook een MLAEP gebasseerde narcose diepte monitor geevalueerd bij kinderen onder de frequent gebruikte anesthetica. Er blijkt dat er geen consensus bestaat over hoe een narcose diepte monitor gebruikt moet worden bij kinderen onder narcose. Narcose diepte monitors worden minder vaak gebruikt bij jonge kinderen en worden minder vaak gebruikt bij volatile anesthetica. Tijdens anesthesie met de veel gebruikte anesthetica, blijkt de MLAEP monitor het ontwaken uit narcose redelijk te kunnen meten bij kinderen. Voor hetmeten van verschillende dieptes van narcose, blijkt een MLAEP monitor minder betrouwbaar te zijn.

De openbare verdediging zal plaatsvinden in de Prof. Andries Queridozaal, 3e verdieping Onderwijscentrum, Erasmus MC. De ceremonie zal exact om 09.30 uur beginnen. Gezien het plechtige karakter van de bijeenkomst adviseren wij om kinderen onder de 6 jaar niet naar het eerste gedeelte van de ceremonie mee te nemen.