Rotterdamlezing 2022 - Van je familie moet je het hebben!

maandag 23 mei 2022, 19:00 - 22:00
Gesproken taal
Locatie

Arminius Debatpodium, Museumpark 3, Rotterdam

Meld je hier aan! Voeg toe aan agenda
Rotterdamlezing: vraag uit het publiek

Op maandagavond 23 mei organiseert Erasmus Universiteit Rotterdam de 18e Rotterdamlezing. Prof.dr. Renske Keizer (ESSB) geeft een lezing binnen het thema brede welvaart: Van je familie moet je het hebben! Met het thema wil de universiteit kennis overdragen rondom de rol van familie in het voortbestaan van ongelijkheid.

Hoogleraar Familiesociologie Renske Keizer vertelt over de invloed die familie heeft op de ontwikkelingsuitkomsten van kinderen, waarbij zij inzoomt op vaders en moeders. Daarnaast legt ze uit welke rol familie kan spelen in het in stand houden, vergroten, of verkleinen van sociale ongelijkheid. Hierbij bespreekt Renske het belang van nationale context en laat ze zien hoe beleid en interventies de ongelijkheid in de ontwikkelingsuitkomsten van kinderen kunnen verkleinen.

19.00 uur Inloop Arminius Debatpodium
19.30 uur Opening door host Inge Janse
19.35 uur Rector Annelien Bredenoord in gesprek met de Rotterdamse wethouder Judith Bockhove
19.50 uur Lezing Renske Keizer: Van je familie moet je het hebben!
20.50 uur Vragen & antwoorden
21.15 uur Borrel met een optreden van studenten Marieke van Rossem en Ramon​​​​​​​
22.00 uur Afsluiting
De voertaal van de Rotterdamlezing is Nederlands.

Meld je nu aan voor de lezing.

Locatie

De lezing wordt gehouden in Arminius Debatpodium, Museumpark 3, Rotterdam. Voor informatie over de bereikbaarheid kijkt u hier.

Vragen

Heb je een vraag of opmerking naar aanleiding van bovenstaande informatie? Stuur dan een bericht naar ceremonies@eur.nl.
Voor verdere achtergrond- en praktische informatie kijkt u op de pagina van De Rotterdamlezing.

Over de Rotterdamlezing

De Rotterdamlezing is sinds 2003 een cadeau van de Erasmus Universiteit aan de stad. De universiteit zoekt actief verbinding met de stad Rotterdam, met wat er onder haar bewoners leeft en zij draagt bij aan het oplossen van de maatschappelijke uitdagingen waarvoor ze staan. De lezingen hebben altijd een scherp oog voor de meest actuele vragen voor Rotterdam. Het Erasmus Trustfonds is medeorganisator van deze avond.