Sustainability in Education Showcase

Campustuin Woudestein in de zon.
woensdag 10 mei 2023, 13:00 - 15:00
Type
Gebouw
Mandeville Building
Campus Woudestein
Voeg toe aan agenda
Studenten werken en lachen tijdens college.

Er wordt veel gesproken over de integratie van duurzaamheid in het curriculum van EUR. Maar wie doet de stappen? Tijdens de Erasmus Sustainability Days laten we best practices van verschillende faculteiten zien en bespreken we hoe we kunnen samenwerken om onze inspanningen te vergroten.

Woensdag 10 mei 2023, 13:00-15:00 CEST

Locatie: Campus van Woudestein, exacte locatie nader te bepalen.

Voor wie:

• docenten die al lesgeven in duurzaamheid
  • leerkrachten die les willen geven over duurzaamheid
  • studenten die nieuwsgierig zijn naar duurzaamheidsonderwijs aan EUR

Wat je kunt verwachten

1. Opening door het Design Impact Transition (DIT) platform
  2. Showcases van de EUR-faculteiten, d.w.z. master- en bacheloropleidingen gericht op duurzaamheid, nieuwe ideeën voor (faculteitsoverstijgende) cursussen/onderwijsactiviteiten (bijv. een faculteitsoverstijgende bachelorcursus over duurzaamheid).
  3. Speed-dating, waarbij publiek en presentatoren in kleinere groepen samenkomen en verschillende strategieën bespreken om les te geven over duurzaamheidskwesties.
  4. Afsluitende dialoog met reflectie op deze vragen: Welke ondersteuning hebben leerkrachten van EUR nodig om onderwijs over duurzaamheidskwesties (verder) te ontwikkelen? Hoe kunnen we faculteitsoverschrijdende samenwerking bevorderen om deze ondersteuning te ontwikkelen?

Over de organisator

Het Design Impact Transition (DIT) platform creëert infrastructuren voor transformatief academisch werk aan Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR). Lees hier meer over ons werk.

Schrijf je hier in

Functie Bevat verplichte velden
De Erasmus Universiteit Rotterdam gaat vertrouwelijk om met uw gegevens. Uw gegevens worden alleen gebruikt voor organisatiedoeleinden. Meer informatie vindt u in ons privacystatement
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.