UNIC Strategy Forum on Engaged Research

Gesproken taal
Engels
Voeg toe aan agenda

Een Europese benadering van onderwijs en onderzoek

De Erasmus Universiteit Rotterdam leidt de Europese Universiteit voor Postindustriële Steden (UNIC), een alliantie van acht universiteiten en steden, die tot doel heeft een nieuw model van Europese interinstitutionele onderwijs- en onderzoeksinfrastructuur te ontwikkelen, gebaseerd op het ondervragen en aanpakken van de problemen waarmee postindustriële steden te maken hebben, met name kwesties van inclusie en diversiteit. UNIC legt een duidelijke nadruk op geëngageerd onderzoek, dat voortbouwt op zijn strategisch voordeel als een alliantie van onderzoeksintensieve universiteiten en stadspartners met ervaring in kwesties van postindustriële overgangen en samenwerking met de samenleving.

Ontwikkeling van een strategie om burgers en het maatschappelijk middenveld te betrekken bij en te betrekken bij gezamenlijke onderzoeks- en innovatie-initiatieven

Het strategieforum van de UNIC over geëngageerd onderzoek brengt collega's van de Europese universiteiten en stadspartners van de UNIC samen voor een reeks workshops en een plenaire zitting. Het doel van het forum is een gemeenschappelijke strategie, een gemeenschappelijk kader en ondersteunende systemen te ontwikkelen om burgers, maatschappelijke organisaties, overheden en stedelijke autoriteiten en de academische wereld te betrekken bij en te betrekken bij gezamenlijke onderzoeks- en innovatie-initiatieven. De term "geëngageerd onderzoek" wordt gebruikt als een overkoepelend leidend beginsel of een overkoepelende term die onderzoeksbenaderingen beschrijft die een gemeenschappelijk belang hebben in onderzoek in samenwerkingsverband met de samenleving.

Doe mee aan het UNIC Strategy Forum

Doe mee op 18 en 19 november bij het spannend programma. Het forum staat open voor universitaire academici, onderzoekers, studenten, medewerkers van burger- en gemeenschapsorganisaties, en partners uit de stad.

Het forum bestaat uit een reeks evenementen die ontworpen zijn om:

Bijdragen aan de ontwikkeling van een gemeenschappelijk begrip van geëngageerd onderzoek,
Leren van geëngageerd onderzoek best practices,
In kaart brengen van geëngageerd onderzoeksbeleid en -praktijken binnen en tussen UNIC-instellingen,
Stadspartners te betrekken bij de dialoog over de maatschappelijke uitdagingen waarmee hun gemeenten en regio's worden geconfronteerd,
Deelnemen aan gesprekken en dialogen over hoe we samen met onze steden de uitdagingen kunnen aanpakken waarmee Europese gemeenten en regio's worden geconfronteerd.

Workshops en plenaire vergadering

De volgende workshops en plenaire sessies zijn op het programma. Alle activiteiten zijn in het Engels gegeven.

• Learning from Engaged Research Best Practices | januari 18, 10:00-12:00 (online)
  • UNIC CityLabs and Engaged Research | januari 18,  13:30 - 15:00 (online)
  • Mapping Engaged Research within and across UNIC | januari 18, 15:00 - 17:00 (online)
  • Building a Common Understanding of Engaged Research | januari 19, 9:00 - 12:00 (fysiek)
  • UNIC European Cities: Societal Challenges | januari 19, 10:00 - 12:00 (fysiek)
  • Towards a draft Declaration on Engaged Research | januari 19, 13:00 - 14:45 (fysiek)
  • Plenary session: Engaging European Cities & Universities in Engaged Research (fysiek, Erasmus Paviljoen)

Bent u geïnteresseerd in het bijwonen van een workshop of de plenaire vergadering? Stuur dan een e-mail naar unic@eur.nl.