Weekend van de Wetenschap - Sciencefair

Kinderen lopen door het universiteitsgebouw
zondag 8 okt 2023, 10:00 - 16:00
Gesproken taal
Meer info, programma en aanmelden Voeg toe aan agenda
Gifted children in class

Altijd al eens in de huid van een wetenschapper willen kruipen? Kom dan naar de Sciencefair van de Erasmus Universiteit Rotterdam! Ontmoet echte wetenschappers of doe zelf proefjes en leuke wetenschapsopdrachten! Ontdek met je echte wetenschapsspeurneus de campus in de EUR-speurtocht.

Opzet van de dag

Het Weekend van de Wetenschap is er om iedereen, met de focus op kinderen tussen de 8 en 14  jaar en hun ouders, op een toegankelijke manier inzicht te geven in de wereld van wetenschap en technologie. Bezoekers krijgen tijdens het Weekend van de Wetenschap een unieke blik achter de schermen. Ze ontmoeten echte wetenschappers en kruipen in de huid van een onderzoeker. Bezoekers krijgen inzicht in het belang van wetenschap en technologie en zien welke rol het speelt in hun dagelijks leven.

Wetenschapsknooppunt kinderen Erasmus hoogleraar Kinderen in collegebank die vragen stellen