Library building

Rondleidingen en borrel vanaf 16.00 uur

Aanmelden Voeg toe aan agenda
Jonathan van Rijn

Op 19 maart 2024 vindt de feestelijke presentatie plaats van de publicatie De levende bibliotheek - verhalen uit de collecties van de Erasmus Universiteitsbibliotheek. Het boek belicht de unieke objecten en verhalen van de Erasmus Universiteitsbibliotheek en het Rotterdamsch Leeskabinet, die laten zien hoe de UB een plek is voor studenten, medewerkers, Rotterdammers en literatuur- en cultuurliefhebbers.

Naast de historische, curieuze objecten die in de depots van de bibliotheek huizen, komen ook collecties en verhalen aan bod die gerelateerd zijn aan hedendaagse, maatschappelijk relevante onderwerpen, zoals vrouwenemancipatie, koloniale geschiedenis en wereldburgerschap.

Om deze prachtige publicatie te vieren zullen we tijdens de presentatie een aantal hoofdstukken in het zonnetje laten zetten door enkele auteurs. Voor de bezoeker die zelf iets minder bekend is met de bibliotheek is er een mogelijkheid om deze beter te leren kennen tijdens een rondleiding. Na de presentatie van het eerste exemplaar is er uiteraard de mogelijkheid om het boek zelf te bekijken en aan te schaffen onder het genot van een hapje en een drankje. Wil jij erbij zijn? Reserveer een ticket via de aanmeldlink.

Erasmus Universiteit Rotterdam bestaat 110 jaar. Dit evenement is onderdeel van ons 22e lustrum. Bekijk al onze lustrumevents.