Ovid Geobase trainingsessie op 28 april

woensdag 28 apr 2021, 10:00 - 11:30
Gesproken taal
Meld je nu aan! Voeg toe aan agenda
Ovid logo

Geobase is een multidisciplinaire database die bibliografische informatie en abstracts levert voor de geowetenschappen en allerlei aanverwante disciplines, waaronder internationale ontwikkeling, resource management, transport en stadsplanning.

Op woensdag 28 april, 10:00-11:30, organiseert de Universiteitsbibliotheek een training voor de Ovid-database Geobase. In deze sessie voor PhD-kandidaten en andere onderzoekers van de Erasmus Universiteit, zal de Ovid-trainer:

• aanbevelingen doen voor het uitvoeren van geavanceerde zoekopdrachten in de Geobase-database;
  • laten zien hoe je beschermde termen en auteurstrefwoorden kunt gebruiken in je zoekopdrachten;
  • de Ovid-functionaliteit voor het maken van projecten, het opslaan van zoekopdrachten en het maken van automatische waarschuwingen, evenals het verkrijgen van citaten laten zien.

Het begrijpen van de functionaliteit van Geobase kan ook helpen bij het gebruik van andere Ovid-databases zoals Medline of PsycInfo.