Lucinda Jones nieuwe directeur Universiteitsbibliotheek

Portrait Lucinda Jones - University Librarian
Arie kers

Vanaf 1 januari 2023 is Lucinda Jones de nieuwe directeur van de Universiteitsbibliotheek. Met haar juridische achtergrond en brede leiderschapservaring binnen de uitgevers- en bibliotheekwereld, heeft ze veel zin om haar expertise in te zetten voor de Erasmus Universiteit.

Bij haar vorige werkgever, de KB - de nationale bibliotheek van Nederland, was zij verantwoordelijk voor alle zaken rondom de digitale content voor de openbare bibliotheken op nationaal niveau; de digitale transitie in het collectiemanagement van ons geschreven erfgoed, ervoor zorgen dat alle digitale data beschikbaar is volgens de FAIR-principes en zodoende bij te dragen aan het nationale Open Science beleid.

Voor haar tijd bij de KB werkte Lucinda bij verschillende uitgevers (Kluwer, Reed en Sdu), waar zij verantwoordelijk was voor de transitie van papieren publicaties naar digitale publicaties, databases en softwareproducten.