Nieuw in de collectie: Chatham House Online Archive & The Times of India Digital Archive

De Universiteitsbibliotheek heeft twee databanken met waardevol historisch materiaal aangekocht.

The Times of India

De oudste Engelstalige krant van India heeft een full-text archief dat loopt van 1838 tot 2010 en wordt jaarlijks aangevuld met een nieuwe jaargang. Het biedt ooggetuigenverslagen en verslaggeving van de politieke, maatschappelijke, culturele en economische ontwikkelingen in het Indisch subcontinent gedurende meer dan 180 jaar en is daarmee niet alleen een zeer geschikte bron voor de beantwoording van historische vragen, maar ook relevant voor diverse andere disciplines.

Je vindt The Times of India Digital Archive in de A-Z Databankenlijst, of neem direct een kijkje. Via Nexis Uni biedt de UB toegang tot de actuele content en het recente archief van de krant.

Chatham House Online Archive

Het archief maakt het rijke verleden van de één van de wereld’s meest vermaarde kennisinstituten voor internationale betrekkingen full-text toegankelijk, vanaf de oprichting in 1920 tot 2009. De inhoud bestaat uit o.a. briefing papers, rapporten, pamfletten, conference papers en boeken, maar ook audio-opnames en transcripties van voordrachten en debatbijdragen van internationale sleutelfiguren als Mahatma Gandhi, Winston Churchill, Henry Kissinger en Michail Gorbatsjov zijn beschikbaar gemaakt.

Je vindt Chatham House Online Archive in de de A-Z Databankenlijst of rechtstreeks hier. Let op! Om de documenten te kunnen bekijken is Flash noodzakelijk.

Vragen? Neem contact op met Pieter van Leeuwen (Faculty liaison Arts and Culture, History, Media and Communication)