Onbeperkte toegang tot grote collectie Taylor & Francis e-books

Taylor & Francis logo

De Universiteitsbibliotheek biedt tot 20 december 2024 toegang tot alle e-books in de Sociale en Geesteswetenschappen die Taylor & Francis en Routledge vanaf 2021 gepubliceerd hebben.

De collectie telt op dit moment al ruim 16.000 titels (exclusief open access titels), waarbij nieuw verschenen titels tot eind december 2024 automatisch worden toegevoegd. Handboeken en companions maken ook deel uit van de collectie, waaronder The Routledge Handbook of Privacy and Social Media (2023) en The Routledge Handbook of Memory Activism (2023).

Je kunt op taylorfrancis.com door de collectie browsen. In sEURch kun je boeken die deel uitmaken van de collectie herkennen doordat de text ‘Notes & License Terms’ zichtbaar is in het catalogusrecord.

In januari 2025 zal een kleine selectie van de meestgebruikte titels worden aangeschaft. Deze titels blijven vervolgens permanent beschikbaar.

Ben je een onderzoeker of docent en heb je ook na 2024 toegang nodig tot een specifiek boek, bijvoorbeeld omdat het verplichte literatuur in je vak is? Neem dan contact op met je faculty liaison zodat het permanent beschikbaar blijft.