Ontdek interdisciplinair onderzoek op het gebied van onderwijs, communicatie, ontwikkeling en het milieu tijdens onze trial op INSPEC

email Risbo

De Universiteitsbibliotheek biedt tot en met 30 juni proeftoegang tot INSPEC. Deze bibliografische database biedt abstracts en indexering van wetenschappelijke en technische artikelen op het gebied van engineering, elektronica, communicatie, informatica en informatietechnologie. Binnen INSPEC vullen vooral de records van interdisciplinaire tijdschriften over duurzame ontwikkeling, energie, klimaat en onderwijs het onderzoek op de Erasmus Universiteit aan.

Deze toonaangevende bibliografische database is gemaakt door de Institution of Engineering and Technology (IET) en heeft een uitgebreide dekking van technische en technische wetenschappen. Echte problemen zoals klimaatverandering en duurzame ontwikkeling vereisen echter interdisciplinaire onderzoeksoplossingen, wat ook tot uiting komt in de records in INSPEC. Geïndexeerde tijdschriften zijn onder meer 'International Journal of Artificial Intelligence in Education', 'International Journal of Business and Globalisation', 'Smart Cities', 'Digital Policy, Regulation and Governance', 'Energy Policy' en meer. INSPEC indexeert ook meer dan 6 miljoen conferentie-items, plus preprints, boeken, proefschriften, patenten, rapporten en video's.

Laat het ons weten als je vindt dat de Universiteitsbibliotheek ook na juni 2022 toegang moet verlenen tot INSPEC.

Vragen? Neem contact op met Frea Haandrikman (Faculty Liaison Sociale Wetenschappen)