Tijdschriftenpakket Oxford University Press beschikbaar tot 1 juni

Tijdschriftenpakket Oxford University Press beschikbaar tot

De Nederlandse universiteiten en Oxford University Press (OUP) hebben geen nieuwe overeenkomst kunnen bereiken voor de toegang tot de wetenschappelijke tijdschriften van OUP.

Dit houdt in dat met ingang van 1 juni een groot deel van de OUP tijdschriften en artikelen niet meer toegankelijk is. Dit betreft de artikelen die gepubliceerd zijn vanaf 1 mei 2017, alles wat voor die tijd gepubliceerd is blijft beschikbaar. De situatie als blijvend zijn tot een nieuwe akkoord met OUP wordt bereikt. Een aantal OUP tijdschriften valt buiten scope van de onderhandelingen en zal wel toegankelijk blijven (zie bijgevoegde titellijst).

De onderhandelingen met Oxford University Press zijn gestrand op een aantal belangrijke voorwaarden die de Nederlandse universiteiten stellen voor de vrije toegankelijkheid van artikelen (Open Access). Wil je meer weten over het mislukte akkoord, check dan het nieuwsbericht van de VSNU.