10 belangrijke factoren voor beleggingsbeslissingen

De beleggingsleer is voor bijna iedereen zeer relevant omdat er veel mee verbonden is in het dagelijks leven. Denk bijvoorbeeld aan de spaarrente op uw spaarrekening, waardeschommelingen van uw huis of uw pensioen dat indirect belegd wordt door pensioenfondsen in aandeelportefeuilles. Daarom is er in de wetenschappelijke literatuur veel onderzoek gedaan naar de beleggingsleer en dit heeft veel nieuwe inzichten opgeleverd.

Patrick Verwijmeren, hoogleraar Corporate Finance aan Erasmus School of Economics, beschrijft in Economisch Statistische Berichten waar je rekening mee moet houden in de beleggingswereld en biedt tevens ook nieuwe inzichten. Tien vensters, die allen wetenschappelijk onderbouwd zijn, laten zien wat belangrijk is om in acht te nemen wanneer je besluit om te gaan beleggen.

Zie hieronder voor het volledige artikel zoals verschenen in Economisch Statistische Berichten, d.d. 22 oktober 2015.