Academische vrijheid staat altijd voorop

students walk across campus

Het College van Bestuur van de Erasmus Universiteit Rotterdam verdedigt te allen tijde de academische vrijheid.

"De academische vrijheid inperken vinden we niet passen in een open samenleving en daarom verwerpelijk. Wij vinden dat onze wetenschappers hun werk in alle vrijheid moeten doen. Zowel op het gebied van onderwijs als onderzoek. Hierbinnen is ruimte voor alle denkrichtingen. Van wetenschappers/docenten én van studenten.

Tot slot geloven we in de positieve maatschappelijke impact van ons wetenschappelijke onderwijs en onderzoek. We zijn ervan overtuigd dat wetenschap en het stimuleren van de dialoog aan de hand van onderzoek bijdragen aan een betere samenleving en toekomst voor de komende generaties."