Alumni en studenten van Universiteiten Delft en Rotterdam lanceren gezamenlijk het start-up ecosysteem: Graduate Entrepreneur

Ondernemende studenten en succesvolle alumni van de Technische Universiteit Delft en Erasmus Universiteit Rotterdam hebben samen Graduate Entrepreneur opgericht, een structurele samenwerking die start-ups en scale-ups naast financiering, ook een netwerk en coaching gaat aanbieden.

Het nieuwe platform wil bestaande activiteiten verenigen en unieke groeikansen bieden aan start-ups en scale-ups in verschillende sectoren, zoals bijvoorbeeld kunstmatige intelligentie, technologie, sociale wetenschappen en geneeskunde. De TU Delft en Erasmus Universiteit Rotterdam zullen hiermee gezamenlijk ondernemerschap een prominentere plaats bieden op hun campussen.

TU Delft en Erasmus Universiteit Rotterdam bieden toponderwijs en onderzoek dat zich kan meten met de beste universiteiten ter wereld. Op nog geen 20 kilometer van elkaar, bieden de universiteiten diverse studies aan meer dan 40.000 studenten, en worden beide universiteiten gekenmerkt door hun veelzijdige campussen en internationale karakter. Hoewel dit een goede basis is voor geweldige start-ups, zijn er in de praktijk nog steeds obstakels waardoor het merendeel van de ondernemingen de eerste vijf jaar niet overleeft.

Platform voor jonge ondernemers

De doelstelling van Graduate Entrepreneur is het aanjagen van start-ups en scale-ups in het verenigde innovatiecluster rondom Rotterdam en Delft. Dit gebeurt door een platform te bieden dat (student-)ondernemers uit beide steden bij elkaar brengt en toegang geeft tot een netwerk van mede ondernemers, alumni en investeerders. Daarnaast zal het platform een breed scala aan faciliteiten, ondersteuning en financiering aanbieden. Het online platform - www.graduate.nl - is live.

Het Graduate Entrepreneur Fund heeft de ambitie om ieder jaar rond 20 tot 30 nieuwe start-ups met pre-seed funding hun eerste stappen te laten zetten. Naar verwachting zal een aanzienlijk deel van dit aantal met additionele seed funding doorgroeien naar scale-ups. De eerste closing van dit fonds zal naar verwachting in het derde kwartaal van dit jaar plaatsvinden.

Trailer - Graduate Entrepreneur

In de media