Alumni en studenten werken samen aan ontwikkeling casestudies

Alumni en studenten werken samen aan ontwikkeling

Het Erasmus Trustfonds heeft samen met het Erasmus University College (EUC) en de Bachelor Honours Class van Erasmus School of Economics de Erasmus Trustfonds Lecture Cycle opgezet. Alumni, EUC- en economiestudenten werken samen aan cases waarin praktijkvragen van alumni centraal staan. Zo wordt voor het EUC praktijkgericht onderwijsmateriaal ontwikkeld. Het Case Development Centre van Rotterdam School of Management begeleidt het traject. De betrokken partijen willen een brug slaan tussen studenten en alumni en het EUC krijgt hiermee de beschikking over een unieke case-database.

Als eersten hebben Giselle van Cann (NOS Nieuws), Marcella Breedeveld, (NRC Handelsblad), Gijs van Lookeren Campagne (Greenwheels), Caroline Oosterbaan (NIBC) en Harald Swinkels (Nederlandse Energie Maatschappij) toegezegd om aan deze nieuwe vorm van case-ontwikkeling voor het onderwijs mee te werken.

Platform

Vier teams van drie EUC- en economiestudenten ontwikkelen de business-cases onder begeleiding van de docenten van Erasmus School of Economics, EUC en het Case Development Centre van Rotterdam School of Management, een internationaal platform voor onderwijs op basis van business-cases. Aan elke alumnus wordt een team van studenten gekoppeld. De Erasmus Trustfonds Lecture Cycle wordt afgesloten met gastlezingen door de betrokken alumni. De cases dienen als basis voor twee onderwijssessies die tussen maart en mei 2015 worden uitgevoerd. Het is de bedoeling de ontworpen case-studies te publiceren in de database van het Case Development Centre van Rotterdam School of Management.

Liesbeth Noordegraaf-Eelens van het Erasmus University College: “Dit sluit perfect aan op de ambities van het EUC. Met deze real life cases, die nota bene door Rotterdamse alumni worden samengesteld, bieden we de studenten de uitdaging die ze zoeken.”

Michiel Muller, voorzitter Erasmus Trustfonds: “Binnen onze vereniging is veel enthousiasme voor dit initiatief omdat onze alumni graag iets terug willen doen voor hun alma mater. Het versterkt de band tussen het Trustfonds en Erasmus Universiteit Rotterdam en biedt invulling aan het thema ‘learn, earn and return’ waar het Trustfonds zich met haar nieuwe visie onder andere op richt.”